Dziecko w gabinecie stomatologicznym

Szkolenie dla dentystów i asystentek stomatologicznych

 

Ludzie dorośli nawet pomimo swoich lęków, obaw czy braku komfortu psychicznego, potrafią poradzić sobie z tymi uczuciami, racjonalizując i przezwyciężając je. U wielu osób tego typu dyskomfort wywołuje wizyta u dentysty i pomimo iż nie ma się czego obawiać (w znacznej większości) już same skojarzenia, pomijając oczywiste bodźce, których doświadczamy np. podczas borowania, nie budzą pozytywnych myśli. Dlatego tak niezmiernie istotnym jest odpowiednie podejście do pacjenta, zwłaszcza najmłodszego. To bardzo ważne z kilku powodów, lecz najważniejszymi jest dobra współpraca z dzieckiem a w efekcie prawidłowe leczenie. Drugim, równie ważnym, jest niepowodowanie lęku u dziecka, które później przerodzi się w traumę lub fobie, jaką wielu z nas doświadcza do dzisiaj, spowodowaną właśnie przez brak odpowiedniego podejścia, empatii i wiedzy. Szkolenia dla stomatologów mają wyposażyć uczestnika we wszystkie umiejętności, które pozwolą zniwelować wszelkie negatywne aspekty wizyty, a także zapewnić jej pozytywny, profesjonalny przebieg, dzięki czemu dziecko będzie spokojne a jego obawy rozwiane i nie będą kojarzone z nieprzyjemnymi doświadczeniami. To również szkolenia dla asystentek stomatologicznych, które odgrywają niezmiernie ważną rolę podczas wizyty, stanowiąc bezpośrednie wsparcie nie tylko dla dentysty, jak również samego pacjenta.

 

DLACZEGO ?

  • bo podnosisz stale swoje kompetencje
  • bo dbasz o komfort małego pacjenta
  • bo zależy Ci na tym aby świadomy rodzic dbał o zdrowie swoich dzieci

 

DLA KOGO?

  • Asystentki stomatologiczne / rejestratorki
  • stomatolodzy
  • właściciele gabinetów stomatologicznych

 

JAK?

nowoczesne szkolenia to 20% wiedzy i 80% praktyki , to zajęcia prowadzone przez profesjonalistów dla profesjonalistów , to warsztatowa forma która uczy zachowań i nawyków które skutecznie budują długotrwałe relacje z klientem !

 

AGENDA WARSZTATOWA

Zagadnienia, które mógłby obejmować warsztat dla asystentek /stomatologów:

 

1. Wizyta adaptacyjna dziecka w gabinecie dentystycznym

  • czym jest taka wizyta- opracowanie powtarzalnego schematu dla dziecka
  • cele wizyt adaptacyjnych
  • współpraca dziecka z asystentką/ stomatologiem
  • współpraca asystentki/ stomatologa z rodzicem
  • komunikacja z rodzicem- instrukcja dla rodzica jak rozmawiać z dzieckiem o zabiegu przed zabiegiem
  • oswajanie dziecka z gabinetem dentystycznym- techniki wspomagające redukcję lęku u dziecka
  • podstawowa wiedza dotycząca psychologii rozwojowej dziecka w zakresie przeżywanych przez dziecko lęków i jego źródeł
  • dostosowanie języka rozmowy do wieku rozwojowego dziecka
  • zastosowanie różnych metafor w pracy z dzieckiem w gabinecie (np. odwołanie się do świata bajek, świat zwierząt)
  • wyposażenie gabinetu w którym przyjmowane są dzieci

 

2. Pierwszy zabieg dentystyczny u dziecka

  • metody pracy redukujące stres u dziecka przed i w trakcie zabiegu
  • język komunikacji- jakich pojęć unikać w rozmowie z dzieckiem
  • instrukcje dla rodzica przed zabiegiem
  • sytuacje trudne w trakcie zabiegu- sposoby na radzenie sobie kiedy dziecko nie współpracuje
  • reagowanie w sytuacji trudnych reakcji emocjonalnych ze strony rodzica

 

DLACZEGO:

  • stres i wypalenie zawodowe to problem pracodawców i pracowników
  • z każdego kryzysu istnieje jakieś wyjście , wystarczy je znaleźć
  • istnieją procedury których możesz się nauczyć , wdrożyć i rozwiązywać każdy konflikt
  • profesjonalny pracownik to wizytówka pracodawcy

 

DLA KOGO ?

  • asystentki stomatologiczne / rejestratorki
  • medyczny personel pomocniczy
  • kosmetyczki i personel spa

 

JAK?

Nowoczesne szkolenia to 20% wiedzy i 80 % praktyki . Świadomy pracodawca i pracownik dba o relacje nie tylko w sytuacjach rutynowych ale także jest przygotowany na zarządzanie kryzysem. Warsztatowa forma sprzyja rozwijaniu praktycznych umiejętności które pawidłowo budują reakcje pracowników w najtrudniejszych sytuacjach.